♥keikhlasan♥

Ya Allah,kau bukan kan lah pintu hati ku ini..agar aku mendapatkan kata putus
 yang benar dan tepat agar aku tidak melukakan hati 
orang-orang yang aku sayangi..AMINN

its really hard for me,to face it..hmmm,dalam dunia nie..ta semua ape yang kita impikan kita akan temukan..kehidupan,percintaan,kejayaan,serta pergolakan..
mugkin dari hari kita dilahirkan di dunia,sememangnya kita ditentukan takdir dan hakikat..
namun,semua itu boleh berubah jika kita terus berusaha dan bertawakal
 kepadaNya.... setiap hari aku berdoa supaya apa yang aku impikan selama ini,
menjadi hakikat duniaku..masihkah..(?)
dan,semuanya datang dariNya..aku hanya mampu merancang..dia la yang menentukan.
itu semestinya......
kenapa kita perlu bercinta.(?)(?)
persoalan itu,aku masih belum temukan jawapan yang betul-betul membuatkan aku teruja,dan bersungguh-sungguh menyanjung cinta ku..
bukan tidak pernah,tetapi bagi aku cinta amat menyakitkan..kenapa kita perlu rasa apa itu marah,cemburu,tertekan,merajuk,dan banyak lagi perasaan yang 
sememangnya negatif..aku banyak pengalaman bercinta..(?)
sejujurnya,tiada..semuanya bukan cinta..tetapi nafsu,duit,harta,pangkat,kecantikan,dan perhatian...
mungkin aku pernah merasakan apa itu 'cinta monyet'...
tetapi,itu hanya sementara..dan bukan nya keikhlasan di hati...persoalannya,di mana terletaknya 
sebuah keikhlasan...di hati,mata,fikiran,perasaan..(?)(?)
keikhlasan keluarga,tidak dinafikan aku dilimpahkan..Alhamdulillah....
keikhlasan sebuah persahabatan..(?)
keikhlasan sebuah percintaan..(?)(?)
..............
mungkin menjadi persoalan sehingga aku benar-benar faham apa itu cinta....InsyaAllah..
dan,sekarang..sedikit demi sedikit rasa keikhlasan itu aku rasa dalam percintaan..
i'm trying to be perfect...
tapi,aku masih tiada jawapan yang betul-betul membuatkan aku kuat untuk bersamanya...
kepada 'dia'.....
''Aku wanita punya hati nurani..
Yang tak dapat dibohongi..
Pabila cinta tlah membutakan mata..
Dan membuat tuli telinga..

Apakah salah jika aku menyinta..
Apakah salah jika engkau ternyata.........
Pilihan hati..
Belahan jiwaku ini...

Cintaku ini anugerah terindah..........
Dari yang maha kuasa..
Cintaku padamu tak pernah berubah....
Meskipun kita berbeza..

Apakah salah jika aku menyinta...
Apakah salah jika engkau ternyata...
Pilihan hati...
Belahan jiwaku ini..

Aku wanita aku kaum hawa.....
Yang memang rapuh hatinya...
Aku wanita aku punya cinta..........
Selayaknya manusia...''
...................
i'm sorry for everything...thanks,always make me understands..bukan kefahaman,
bukan kepercayaan,bukan keinginan yang aku harapkan dari kamu..
tetapi,sedia menjadi pendengar yang setia,,,
kerana itu,yang membuatkan aku sentiasa berasa dekat bersama kamu..
walaupun kita berjauhan...
keikhlasan,kepercayaan,serta penghormatan sangat penting dalam percintaan,ataupun persahabatan
..(inilah pesanan ayah).. ;)
akan aku sematkan di hati,sehingga ke akhir hayat ku.. ;) (!)
.............................................


♥♥♥(rafizah abd rahim)♥♥♥