Blog Archive

♥working time♥



Hospital Bentong,Pahang


Syukur,ke hadrat ilahi..I've done my practical for this semester 111..@ Hospital Bentong,Pahang..Alhamdulillah...Thanks God,for many experience and all the memory at there..Thanks for the staff,sister,ppk,also my clinical instructor with cooperation giving for me and all my friends..3mggu di sana,banyak pengalaman yang aq dapatt..best lahh.. ;)
kami diberikan 2 patient..nasib aq laa dapat patient yang agak chronic.. but,jadikan satu cabaran untuk aq tempuh..rindu nyaaa pada auntie poon mooi..seorang wanita berbangsa cina..berumur 67 tahun..menghidap penyakit aspiration phenomonia underlying hypertension and diabetes mellitus..using rice tubing,for RTF (rice tube feeding)ensure..has Qid dextrostix..
and 300/ccRTF..auntie,rindunya kodok pada auntie..Thanks God,dengan sifat sabar dan yakin pada diri aq..aq merawat auntie dengan ikhlas dan rasa kasihan sebgai seorang cucu kepada nenek yang tersayang,walaupun berlainan bangsa dan agama..semoga auntie sihat sentiasa dan akan menjalani kehidupan yang baek after thiss..i always pray for you auntie..thanks for all..bukan mahu berbangga atau menunjuk,tetapi dari koma kepada sihat seperti ini..aq sbgai seorang mnusia pun mahukan yang terbaek untuk penjagaan orang yang aq sayangi... 
ta lupa jga,auntie anjali,m.cik esah..bainon,zariah..badariah..hmmm,rindunya izah pada kalian semua...semoga kita berjumpa lagi yaaa... ;)


ini plak,sahabat-sahabat kesayangan aq..dari sem 1 until sem3 muka y sama,badan yang sama n tmpat yang sama kami dapatt.. Hospital Dungun,Terengganu..Hospital Jerantut,Pahang..Hospital Muadzam shah,Pahang,HTAA Kuantan,also Hospital Bentong Pahang...love you all lahh..we from 3B,HS110,KSP-UITM 09/10.. 










♥ Siti Hawa a/p Mohd Dikui


   Rafizah bt Abd Rahim


   Iza Hanini Mohd Suan


   Noraniza Abd Rahim


   Noraini Harun


   Nurnabihah Suhaimi


   Masnurul Najwa Zulkifli


   Siti Aliyah Al-Zarafi







.......kat sini,so far..disease yang aq blum pernah jmpa,procedure,and whatever lahh..Aq dpat cross PD.. (Peritoneal Dialysis ) ..seems Miami medical..OMG,mcm ta percaya..;P..Syukur lahh..and untung laahh(ayat yap)..ngeee~
 pict with patient,and my friends..hmmm,hospital bentong dalam kenangan..insyaAllah,if aq ada masa,aq akan datang kembali..k.dayah,k.mira rindu lahh..thanks yaa,tunjuk ajar kami..hmm,ta lupe jugak sister yang marah aq..aq akan jadikan satu pengalaman yang terbaek..insyaAllah..;)on that time jugak,sbb hospital bentong laa,aq dapat jmpa dengan si dia..Alhamdulillah..pada sidia,ta lupa..thanks for all..understands i bzy keje..(ta pasal3 lahh...)
ma,ayah,abang,kakak pun..thanks ya..hahha(bg duit pda sya)ngeeeee~~suka duka,pedih perit ini akan aq sematkan di hati..sepanjang,semester ni,keikhlasan banyak mengajar aq sebuah erti..iaitu''kehidupan"


IT'S WORKING TIME~~

WARD DAISY
With iza hanini(sibukk ahh die)ngeee~
 tangan auntie got a bleeding..sian die.. :(
 WORK,AND WORK..♥


P/S :KEIKHLASAN DALAM KEHIDUPAN AMAT DIPERLUKAN........
BE YOURSELF AND ME,BE MY SELF <!!!>
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
SYURGA CINTA IZ